Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a făcut, recent, un anunț important în ceea ce privește Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni. Ce se întâmplă cu acest proiect?
Compania Națională de Drumuri (CNAIR) a anunțat că a semnat protocolul de predare a proiectului autostrăzii Târgu Neamț-Iași-Ungheni (A8).
Nou-înființata Companie Națională de Investiții Rutiere (CNIR) va fi responsabilă, de acum, de construcția acestui tronson din A8.
„Am semnat protocolul de predare către CNIR și a Proiectului Autostrăzii Târgu-Neamț-Iași-Ungheni (A8). Predarea acestui proiect către CNIR a avut loc în baza Ordinului emis de Ministrul Transporturilor și Infrastructurii”, se precizează într-o postare publicată de Compania Națională de Drumuri pe pagina de Facebook a instituției.
Până în acest moment CNAIR a mai încheiat Protocoale de predare-preluare cu CNIR pentru următoarele proiecte de infrastructură rutieră:
Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni este inclusă în Reţeaua Europeană de Transport (TEN-T). Acest tronson de autostradă face parte din cei 311 km pe care îi va avea Autostrada Unirii (A8), ce va lega Moldova de Transilvania.
Această investiție este prevăzută în Master Planul General de Transport al României.
Traseul a fost adoptat după efectuarea a două etape de analiză complexă, care a inclus mai multe variante de traseu.
Autostrada A8 Târgu Neamț-Iași-Ungheni este împărțită în 4 tronsoane, cu o lungime totală a traseului de puțin peste 93 km.
Valoarea totală estimată este de 26,39 de miliarde lei, fără TVA (5,3 miliarde de euro). Sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Traseul acestui tronson se desfăşoară pe teritoriul judeţului Iași, având ca punct de începere localitatea Moțca. Trece prin zona administrativă a localităților Pașcani, Târgu Frumos, Podu Iloaiei, municipiul Iași și se încheie în Ungheni.
Pe traseu vor fi construite:
Autostrada va fi conectată cu noul pod la nivel de autostradă peste Prut de la Ungheni.